Friday, February 8, 2008

FiVe ThInGs YoU DoN't KnOW aBoUt Me


Saya telah ditag oleh Emma....topic: 5 things you don't know about me...fuh! nasib baik lima jer...ahaha...

ok here goes :-

1 - Sejak kecil, my haircut selalunya mesti dipotong straight..tak kiralah depan or belakang, tapi mesti straight (kengkadang depan tu dapatlah layered, tapi belakang memang straight). So, after form 5 (i think la), kerja part-time kat Toys 'R' Us, and bila dapat gaji skit, nak lah try potong lain sikit the hair. Kononnya nak potong layered, pergilah this salon kat Ampang Park...Poyolah pergi salon masa tu coz tak berani nak try kat aunty yang selalu potong my hair. first time nak potong lain sikit la katakan...*snip*snip*, the kononnya 'stylist' tu potong my hair macam racoon, ok?!? rambut atas tebal, bahagian bawah nipis..kinda remind me of a racoon!...masa tu terkejut sikit. ingatkan you know, the terkejut we have after a haircut sebab tak biasa...so, i figured : "maybe esok rasa ok kot.."...dahlah plak lepas the haircut i had this class gath, semua cam terkejut la dgn my 'wajah baru'..needless to say, i punyalah malu. the next day, the hair takdelah jadi better, so, i went to my normal aunty potong rambut, and cut it short...ala-ala boycutlah. i spent close RM100 for the stupid haircut, tak tambah the repair work after that lagi.. :-( banyak tu considering i only kerja part-time and no other extra income masa tu...sumpah lepas tu tak pergi the 'professional salon' dah..hahaha..

2 - My mom selalu suruh i pakai dresses when i was growing up...Something like an english girl style lah...i don't really mind most of the time but, kelakar la gak when everyone else pakai pants and here i am pakai dress. Ada sekali tu, pergi ambil sijil penghargaan/kepujian something like that sekolah rendah i bagi (i was in Form 1 by then, but the sijil was about kecemerlangan UPSR) and i was the only one in a dress. Yang lain datang semua casual wear jer...Segan gak sebenarnya, but oklah kot lain sikit. :-D Funny, i ni cam tomboy, lasak and tetiba ayu pakai skirt. ahahaa...oh, kalau masa sekolah rendah, if i perlu pakai tie (coz librarian dari darjah 3-5), my mom would make sure i masukkan dalam my pinafore..kononnya lagi kemas..

3 - Fitri a.k.a Tank who is my husband now was my first crush! Yep, masa kecik i selalu pergi his house to join my cousins and possibly my bro (tak ingat, but i tau my cuz adalah) pergi main. And Abang Fitri (thats what i call him then) would always be nice to me and let me join them. But most of the time they all naik bike, gi jalan somewhere, and i would stay at the house main masak-masak kot. hahah..masa kecik dah ada crush! see how boy-crazy i am!! Everytime i lalu his house (eventho my family has moved to BA and another family was staying at our previous home), I would wish to see him or if i see his parents or my Mak Teh, i would ask how he is...tapi tanya-tanya mcam tu je lah...takle lelebih...ahahaha...

4 - I was only allowed to melepak with my friends after PMR. Before that, either i keluar lepas sekolah secara haram dengan alasan, ada activities di sekolah (itupun takut-takut coz dad has a lot of 'spies') or untuk group projects..and i only ponteng sekolah once - pergi zoo negara!! (which is really near my house).. aahaha...masa tu tgh SPM, so we all yang takde major exam ni, amiklah kesempatan ponteng. ahaha...There were 4 of us...will try to look for the pixs and if ada, scan and load them.

5 - I tak pernah pergi clubbing. seriously. tgk live band tu ada lah a couple of times, itupun kat jazz festivals or kat lobi/lounge hotels but never pergi clubbing! tak taulah sebab kenapa...takde minat kot. or maybe takde kaki. but its something i don't regret.. :-D

p/s : I now tag my husband, Fitri; my cousin, Dayang & one of my closest friends, Murni... :-D

6 comments:

miSs inTerpReted said...

anne...unlike you, i was only allowed to melepak with my frens after SPM!!! Sebelom tu terpaksa bagik alasan ada xtvt skolah. And, nak cakap jugak, I've always had the same haircut sampai i skolah menengah. but my hair was always short cos my dad and mom tak bagik simpan panjang. huhu.

i am me said...

haha... dat story about your racoon hair is really amusing! pastu... owh romantiknyer kawen dgn first crush.. saya punya first crush tah mana pi tah... haha

Murni M said...

Anne, yes, I remember your bob cut. I think I still have some pictures from waay back then. Hehehe! Nak kena cari balik ni:D

Tag will be done soon. Gimme sm time;) Lol!

Anonymous said...

first crush dengan tank?? dan kawen dengan first crush??
awwwwwwww...

Anonymous said...

terkezut membaca tank is ur first crush!! pastuh kawen lak tuh..mcm fairy tale plaks..ahaks..mesti tank kembang kuncup membaca entry inih...heheheh

Cik Puan Bidadari said...

MISS, that experience i wrote was the 1st time nak potong rambut pendek..before this, my hair length was hrdly lepas shoulder. but then, lepas that experience, selalula juga potong pendek, mostly boycuts, which my parents tak suka sangat.. :-P now, simpan rambut panjang..the longest was masa wedding dulu!

TUN, raccoon hair basically traumatized my for a while,...remembering it now pun still give me goosebumps! hahaha..what an experience!

M, OMG! you have the pix??!!?? hahahaha..kalau ada, nnt send ek, i upload!

WANDERFUL, yup, tank was my first crush. funny, huh how life is? after so many other crushes and past bfs, i balik kepada the 1st guy who makes me blush all the time! (and he still do! :-P)

YZMA, haaha...until now tank selalu kenakan i about it...suka gila dia..!